Köpvillkor

Köpvillkor


Bolags- och kontaktinformation

Hedins VVS drivs av:

Pontus Hedins VVS AB, Vivelgatan 8B 721 35 Västerås, org.nr 559159–9070.

E-post: info@hedinsvvs.se.

Köp på hedinsvvs.se

Försäljning sker endast till myndig person över 18 år.

När du lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och hedinsvvs.se. En bekräftelse skickas till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om bekräftelsen skulle avvika från din beställning ber vi dig att så snart som möjligt ta kontakt med kundtjänst.

Vi reserverar oss för bild- och skrivfel, felaktiga priser och tekniska problem. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss också för förseningar och slutförsäljning.

 

Allmänt

Vid varje inköp på hedinsvvs.se måste du acceptera våra köpvillkor. Det är av yttersta vikt att du som kund tar dig tid att noggrant granska dessa.

Hedinsvvs.se följer och respekterar Distansavtalslagen och konsumentköplagen vid alla transaktioner. Om inköpet görs av en näringsidkare tillämpas i stället Köplagen.

 

Priser

Samtliga priser på hedinsvvs.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Vi erbjuder kostnadsfri frakt för alla beställningar, men en expeditionsavgift tillkommer på produkter och en startavgift på Installerat & Klart produkter enligt de priser som anges under rubriken “Expeditionsavgifter” och ”Startavgift”.

Det är möjligt att det kan förekomma feltryck eller skrivfel, och i händelse av väsentliga prisavvikelser förbehåller vi oss rätten att annullera din order. I sådana fall kommer vi att informera dig om detta.

 

Beställning

För att beställa produkter, använd hedinsvvs.se webbshop. När du har slutfört din beställning kommer ditt köp att bekräftas genom en automatiskt genererad orderbekräftelse som skickas till den e-postadress du angav. Denna bekräftelse skapas av hedinsvvs.se databas utan manuell granskning. Om det skulle förekomma felaktigheter i pris, leveranstid eller liknande, förbehåller sig hedinsvvs.se rätten att rätta till dessa fel i efterhand. I sådana situationer kommer vi att ta kontakt med dig för att informera om förändringarna.

Observera att för att göra inköp på hedinsvvs.se måste du vara 18 år eller äldre. Beställningar av personer under 18 år kommer automatiskt att ogiltigförklaras. Eventuella fel på hemsidan är också undantagna från vår ansvarighet.

Om det upptäcks någon form av falska beställningar eller försök till bedrägeri kommer ärendet att polisanmälas.

Hedinsvvs.se har rätten att neka en order om så krävs.

 

Installerat & klart

När du beställer Installerat & Klart från Hedins VVS kan du känna dig trygg med att en utbildad fackman utför arbetet. Ett av våra VVS-montörer levererar produkten hem till dig på avtalad tid samt installerar den. Installation sker på befintligt uttag/koppling. Tänk på att kontrollera att produkten går att bära in/kommer igenom eventuella dörröppningar och passager.

Vid kombinationsbeställning av både produkt för avhämtning och produkt med installation är det normala förfarandet att samtliga produkter levereras hem till dig vid installationstillfället, såvida du inte personligen vill hämta ut produkten utan installation på egen hand.

Följande ingår i Installerat & Klart-tjänsten:

Eventuell gammal produkt kopplas bort/demonteras
Inbärning av ny produkt till anvisad plats i direkt anslutning till el, vatten och avlopp (om produkten kräver det)
Produkten av emballeras
Montering enligt bruksanvisning
Funktionstest
För våra Installerat & Klart-priser gäller följande villkor;

att ROT-avdrag medges
att det finns fungerande vattenavstängning i rummet där installationen ska göras eller i närliggande utrymme
att det inte krävs ombyggnad av väggar och tak
att vattenledningsrör, avloppsrör eller annat befintligt material inte behöver dras om, bytas eller kapas – att inga oförutsedda arbeten krävs
Observera att eventuellt zontillägg kan tillkomma, beroende på var du bor.
Observera att elinstallation inte ingår. För närvarande är det endast möjligt att få leverans samt tjänsten Installerat & Klart inom Västerås, Köping, Hallstahammar, Surahammar, Skultuna, Kolbäck och Enköping.

 

Click & Collect

Beställ och hämta dina varor hos oss frakt fritt. Du väljer enkelt fraktalternativ i varukorgen eller direkt i kassan. När varorna är redo att hämtas kommer du bli aviserad antingen via mail eller på sms. Click & Collect varor har en leveranstid på ca 1-2 vardagar. Det förutsätter att vi har mottagit beställningen innan klockan 12:00 samma vardag. 


Outlet-varor

I vår webbshop under benämningen ”outlet” säljer vi varor till outlet-pris. Samtliga outlet-varor är fullt fungerande, men kan exempelvis vara tidigare butiks-/visningsexemplar, returnerade varor eller utgående sortiment. Vi säljer dessa varor till outlet-pris där storleken på priset bland annat beror på varans skick. Varans skick framgår tydligt på produktsidan och/eller i butiken. Vi anser inte dessa varor vara begagnade och säljer dessa enligt samma villkor som köp av en ny vara hos oss om annat inte uttryckligen anges.

Nedan hittar du en beskrivning av de olika kategorier gällande skick som vi använder oss av så att du ska veta vad som du kan förvänta dig då du väljer att köpa en outlet-vara.

Ny: Produkten är ny och i originalförpackning.

Nyskick: Produkt i nyskick med originalförpackning. Originalförpackningen kan vara öppnad.

Mycket bra skick: Produkt i mycket bra skick, vanligtvis ett tidigare visningsexemplar eller återköp. Kan ha knappt synbara repor eller andra tecken på användning såsom skadad originalförpackning.

Bra skick: Produkt i bra skick, vanligtvis ett tidigare visningsexemplar eller återköp. Fullt funktionell men med synliga tecken på användning, såsom repor eller skrapmärken. Originalförpackningen kan vara skadad eller saknas helt.

 

Betalning

Hedinsvvs.se erbjuder olika betalningsalternativ genom Fortnox Finans och Klarna Checkout, inklusive faktura, konto, kortbetalning, Swish och delbetalning. Vid val av faktura genomförs en automatisk kreditkontroll. Du har möjlighet att ändra ditt val av betalsätt efter att du har klickat på “Fortsätt”. Efter att du har slutfört ditt köp ansvarar Klarna för betalningsprocessen, och eventuella frågor bör riktas till dem.

Det är också möjligt att använda värdekoder eller presentkort utfärdade av oss (i enlighet med villkoren för dessa koder eller presentkort).

Om du är en företagskund och föredrar betalning mot faktura, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Klicka här om du behöver kontakta Klarna direkt.

 

Betalningsvillkor

Vi tillämpar fakturabetalning via Fortnox Finans på installationstjänster. Vid beställning av installationstjänster och produkter på vår e-handelplattform erbjuder vi betalning via Klarna.

Betalning ska ske inom 10 dagar efter utfört arbete. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta som debiteras enligt lag med referensränta + 8 % på fakturabeloppet från förfallodagen.

Totalpriset efter skattereduktion för ROT-arbete förutsätter att arbetet kvalificerar för skattereduktion, att beställaren har det angivna utrymmet för skattereduktion samt att det inte redan har utnyttjats för annat ROT-arbete. Beställaren ansvarar själv för att kontrollera dess uppgifter.

I priset ingår ROT-avdrag och moms. En startavgift tillkommer på 299kr.

 

Klarna

Betala inom 30 dagar

Shoppa nu och betala upp till 30 dagar senare. Med Klarna kan du få det du vill ha nu och betala senare.

Betala direkt

Betala direkt för det du älskar. Den betalmetod du föredrar är förvald för en snabb, säker och smidig betalning.

Dela upp din betalning

Få mer tid på dig att betala för det du älskar och dela upp kostnaden på flera mindre månadsbetalningar.

 

Prismatch

Hittat ett lägre pris? Ingen fara, det matchar vi!

Vår ambition är att ha det mest fördelaktiga priset på marknaden. Eftersom prisjusteringar går fort just nu vill vi ge dig som kund en extra trygghet – prismatch.

Du kan prismatcha våra installationstjänster, installerat & klart och produkter mot alla våra svenska konkurrenter vid aktuellt köptillfälle och hittar du ett lägre pris så matchar vi det. Allt du behöver göra är att kontakta vår kundtjänst och visa att du kan köpa motsvarande produkt eller installation till angivet pris.

Villkor för prismatchning

Hedins VVS garanterar inte marknadens lägsta pris, prismatchning innebär endast att om du hittar ett lägre pris hos någon av våra svenska konkurrenter erbjuder vi oss att matcha det priset så att du har möjlighet att köpa produkt + installation till samma pris hos oss.
Prismatchning förutsätter att ROT-avdrag om 30% som ges för köp av produkt & installation vid samma köpetillfälle.
Produkten som prismatchas måste vara samma märke och modell.
Du behöver kunna påvisa att samma produkt + installation kan köpas vid samma tillfälle och att produkten finns i lager hos vår konkurrent.
Prismatchningen gäller endast produkt & installation, inte tillbehör.
Köpen som jämförs ska göras på samma villkor, dvs vi kan inte prismatcha lagerutrensning, öppningserbjudnanden, erbjudnanden tillsammans med annan produkt, t ex försäkringar eller geografiskt avgränsat erbjudande.
Du som konsument behöver upplysa oss om prismatchning vid det aktuella köpetillfället.
Vi prismatchar endast mot svenska återförsäljare som bedriver verksamhet utifrån svenska lagar och regler.
Hedins VVS garanterar inte marknadens lägsta pris, vi matchar endast våra priser våra svenska konkurrenters priser på motsvarande produkt + installation.
Hedins VVS prismatchar endast mot återförsäljare som är auktoriserade av Säker Vatten.
Har du hittat ett lägre pris som du vill att vi matchar? Kontakta oss då via formuläret- “Jag vill komma i kontakt med er” så hjälper vi dig så snabbt vi kan.

 

Expeditionsavgift – Fri frakt

Vi erbjuder dig fri frakt oavsett vad, var eller hur mycket du beställer! Hur gör vi det? Genom vår enkla och rättvisa expeditionsavgift per beställning, oavsett antal, vikt eller storlek på produkterna. Det innebär att du kan beställa en produkt eller flera, små som stora, och ändå njuta av fri frakt. Vi tror på att göra shopping så bekväm och förmånlig som möjligt för dig! Vår avgift ligger på 129 kr per beställning och är alltid densamma. Avgiften syns i varukorgen.

 

Startavgift

När du beställer Installationstjänster eller Installerat & Klart tillkommer en startavgift oavsett storlek eller innehåll i din beställning. Men vad innebär egentligen denna avgift?

Varför tar vi ut den?

Startavgiften på 299 kr per beställning inkluderar hantering, planering och all annan administration som krävs för att behandla din beställning.

Det innebär att vi kan säkerställa att din beställning hanteras på ett effektivt sätt, från början till slut.

Vad täcker startavgiften?

Startavgiften täcker inte bara den direkta kostnaden för att behandla din beställning utan också det övergripande stödet och servicen som vårt team erbjuder för att säkerställa en smidig och professionell process.

Oavsett om det handlar om att boka en tjänst eller hantera en krånglig installation, är vår målsättning att göra det så enkelt och bekymmersfritt för dig som möjligt.

Vi strävar alltid efter att vara transparenta med våra priser, och därför syns startavgiften tydligt i varukorgen eller på fakturan.

På så sätt kan du vara säker på vad du betalar för och samtidigt dra nytta av den fulla omfattningen av vår service och support.

 

Leverans

Din beställning levereras antingen till ditt lokala utlämningsställe eller direkt till din dörr, och valet av leveranssätt baseras på varans vikt och storlek. Varorna skickas antingen från vårt eget lager eller från våra leverantörer via deras specifika fraktpartners.

Mindre paket, såsom mindre produkter, hämtas vanligtvis på ditt närmaste utlämningsställe eller ombud. För större produkter som värmepumpar, varmvattenberedare, badkar, toaletter eller badrumsmöbler, levereras dessa direkt till din adress och lossas av utanför din dörr. Du måste vara närvarande för att ta emot leveransen.

Vi beställer de flesta produkter från externa leverantörer, som levererar varorna direkt till våra kunder. Leveranstiderna som visas på vår webbplats uppdateras automatiskt genom vårt leverantörssystem. Om det mot förmodan uppstår förseningar med leveranserna kommer hedinsvvs.se att snarast meddela kunden om detta.

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar för produkter som inte längre finns i vårt sortiment. Hedinsvvs.se ersätter inte ekonomiskt för försenade leveranser, felaktiga leveranser eller defekta varor. I stället ersätter vi felaktiga eller felaktigt levererade varor med de rätta produkterna.

Om en order måste skickas i flera omgångar på grund av att den kommer från olika leverantörer, tillkommer ingen ytterligare fraktkostnad för mottagaren.

Vänligen notera att din order kan delas upp och skickas från olika leverantörer. Om varorna i din order har olika leveranstider kommer din order att skickas när alla varor är tillgängliga hos respektive leverantör. Du kommer att få ett e-postmeddelande som förklarar hur din order eventuellt har delats upp.

Om en försening uppstår har konsumenten rätt att häva köpet utan extra kostnad. Observera att denna rättighet inte gäller för produkter som inte hålls i lager och som tillverkas enligt kundens beställning, förutsatt att förseningen inte är av betydande art.

Viktigt: För leveranser till svåråtkomliga platser, som öar utan ordentliga vägar, där transportören kan stöta på svårigheter, kan vi inte garantera direkt leverans till din adress. Om det saknas broförbindelse innebär detta att varan lämnas vid fastlandets utlämningsställe eller vid färjeterminalen. Detsamma gäller för returfrakter till oss, inklusive ärenden som rör reklamation.

Mottagande av leverans

Hedinsvvs.se rekommenderar att du kontrollerar din vara omedelbart efter mottagandet för att säkerställa att den är i gott skick och är rätt produkt enligt din beställning. Vi rekommenderar att du har varan på plats och kontrollerar att den är korrekt innan du bokar tid med din hantverkare.

Om du väljer att inte ta emot eller hämta din beställning och den därmed returneras till oss, kommer en avgift om 495 kr att debiteras.

 

Transportskador

Hedinsvvs.se tar ansvar för eventuella skador som kan uppstå under transporten till din adress. Om du, mot förmodan, upptäcker någon form av skada när du tar emot leveransen, är det avgörande att du omedelbart rapporterar detta till speditören eller servicestället. Det kan göras genom att notera skadan på fraktsedeln innan du kvitterar leveransen. Alternativt kan du välja att neka mottagande av leveransen.

Efter att du har rapporterat skadan till transportören, vänligen informera även vår kundtjänst så att vi kan bistå dig på bästa möjliga sätt med hanteringen av reklamationen. Detta gäller även för eventuella dolda skador som upptäcks senare. Vi önskar att du meddelar oss om sådana skador inom 5 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Därför är det mycket viktigt att du vid mottagandet noga inspekterar varan, även om den ska installeras eller monteras vid ett senare tillfälle.

Om en skada har inträffat får du under inga omständigheter använda produkten. Du bör omedelbart kontakta vår kundtjänst. Det är också nödvändigt att behålla emballaget för att möjliggöra en inspektion av skadan när vi behandlar ärendet. Beroende på skadans omfattning kommer produkten att antingen bytas ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

Vid fraktskador rekommenderar vi att du fyller i ett reklamationsformulär på vår webbplats och bifogar bilder av den skadade produkten samt emballaget (ytter- och inre emballage).

Om det finns synliga skador på paketet ska du se till att dessa dokumenteras på fraktsedeln innan du skriver under den. Ta bilder på förpackningen innan du öppnar paketet, eftersom detta kan underlätta hanteringen av eventuella reklamationer. Därefter bör du kontakta vår kundtjänst eller skapa en reklamation via vår webbplats för att hantera ärendet och arrangera leverans av en ny vara. Kom ihåg att inkludera bilder av förpackningen och de skadade varorna.

 

Felleverans

Vi strävar alltid efter att undvika felaktiga leveranser, men om en sådan olyckligtvis inträffar, ber vi dig att omedelbart kontakta oss. För att snabbt åtgärda felet, använd gärna vår chatt och beskriv felet samt bifoga relevanta bilder eller dokument.

Hedinsvvs.se bör kontaktas innan eventuell retur av varor/initieras.

Alternativt kan du nå oss via telefon, e-post eller chatt. Våra kontaktuppgifter finns på vår webbplats.

Under inga omständigheter bör du använda produkten innan ärendet är färdigbehandlat.

Om du vid beställningstillfället har angett en felaktig leveransadress, finns möjlighet att ändra den mot en avgift på 495 kr.

 

Reklamation/Garanti

Hedinsvvs.se följer konsumentköplagen i alla reklamationsärenden, vilket innebär att alla våra produkter har minst 3 års reklamationsrätt. Om du har några frågor gällande reklamationer, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Om du vill reklamera en defekt produkt, vänligen bifoga bilder av den skadade produkten i reklamationsärendet.

Vid fel som täcks av reklamationsrätten tillämpar hedinsvvs.se följande åtgärder: utbyte av produkten, leverans av reservdel eller inspektion av produkten av en auktoriserad reparatör. Om en servicetekniker skickas ut i ett reklamationsärende och inga fel kan konstateras, eller om felet är orsakat av felmontering eller felaktig hantering, kan kunden debiteras för eventuella kostnader.

Vissa tillverkare erbjuder garantier som kan sträcka sig längre än den lagstadgade reklamationsrätten. Denna information finns tillgänglig på varje enskild produkts sida, och om du behöver utnyttja garantin, kan du kontakta vår kundtjänst, och vi kommer att hjälpa dig med att kontakta tillverkaren.

För att reklamera en produkt, använd vårt reklamationsformulär på vår webbplats. Där kan du beskriva felet och bifoga bilder som dokumenterar skadan eller felet på produkten.

Alternativt kan du kontakta oss via telefon, e-post eller chatt. Våra kontaktuppgifter finns på vår webbplats.

Hedinsvvs.se bör kontaktas innan eventuell retur av varor/initieras.

För reklamationer och felaktiga leveranser står hedinsvvs.se för transportkostnaderna och kommer antingen att skicka en retursedel eller boka upphämtning, beroende på varans art.

Observera att hedinsvvs.se inte täcker kostnader för montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en professionell hantverkare eller tekniker, ansvarar du för deras kostnader. Om vi skickar en reservdel som en del av reklamationshanteringen, är det ditt ansvar som kund att täcka kostnaden för utbyte.

I händelse av en tvist tillämpar hedinsvvs.se Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Du kan hitta mer information om Allmänna reklamationsnämnden och dina rättigheter här.

För företagskunder tillämpar hedinsvvs.se köplagen i reklamations- och garantiärenden.

 

Ångerrätt/Öppet köp

Som kund har du 14 dagars öppet köp när du handlar hos hedinsvvs.se.

För att utnyttja din ångerrätt ska du se till att varan är väl emballerad och lämnad till Postnord eller en annan fraktfirma senast 14 dagar efter att du mottagit varan. Du bör notera det retur-/returnummer som du får när du skapar ditt returärende hos oss på det yttre emballaget (OBS! Ej originalförpackningen). Du står för fraktkostnaden till vårt returlager i Västerås. Om du väljer att inte använda vår fraktetikett ska returen alltid skickas direkt till vår returadress.

För snabbare hantering av ditt returärende rekommenderar vi att du använder vårt returformulär, som du hittar på vår webbplats. Om du inte använder detta formulär kan behandlingstiden bli förlängd.

Du kan också skriva ut och skicka in Konsumentverkets standardblankett. Blanketten ska skickas till Pontus Hedins VVS AB, Vivelgatan 8B, 721 35 Västerås.

För att kunna använda din ångerrätt måste du returnera varan i samma skick och kvantitet som när du mottog den. Varans värde får inte minska, och detta inkluderar även emballaget. Om varan är skadad eller värdeminskad på grund av dålig förpackning eller brist på originalförpackning, kan du förlora din ångerrätt.

Vi rekommenderar att du förpackar din retur noggrant för att undvika transportskador under returfrakten. Du som kund ansvarar för produkten om den skadas på grund av otillräcklig emballering.

När vi mottagit och kontrollerat att varan uppfyller villkoren för ångerrätten, kommer vi att återbetala dig på samma sätt som du använde när du betalade din order. Om fakturan ännu inte har betalats, kommer den att makuleras.

Vid kortbetalning kommer pengarna att återbetalas direkt till det kort som användes vid orderns betalning. Observera att om ett kreditkort användes (med månatlig fakturering) kan det dröja till nästa månadsutdrag innan överföringen syns.

Om vi anser att varan inte uppfyller villkoren för ångerrätten, kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.

Vi kan i enstaka fall acceptera returer som överstiger 14 dagar om det finns en överenskommelse med oss.

Vi accepterar inte returer av specialbeställda produkter.

Det går att beställa returetiketter av oss och priser räknas ut efter varan storlek och vikt. Om det är aktuellt så kontakta vår kundtjänst om hjälp. När vi krediterar dig för dina returvaror kommer vi att dra av returfraktkostnaden.

OBS! Om du väljer att skicka tillbaka varan på egen hand måste du se till att den når vår returadress utan skador. Vi kommer inte att hämta varor som skickas till en utlämningsställe/ombud – de måste levereras direkt till vår returadress.

VIKTIGT! Vår kundtjänst måste godkänna en retur innan ett paket kan returneras. Efter godkänd retur kommer vi att återkomma med instruktioner samt returadress.

Sekretess och Säkerhet

Vid registrering och beställning uppger du personuppgifter såsom namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer.

Din inskickade information innebär att du ger ditt samtycke till att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Dina kunduppgifter kommer att lagras i 5 år och kommer inte att säljas eller överlämnas till tredje part.

 

PUL & Anti-Spam Policy

Enligt Personuppgiftslagen är det inte tillåtet att registrera personuppgifter utan personens samtycke. Genom att klicka på “beställ” i vår webbshop eller registrera dig som kund hos hedinsvvs.se ger du ditt medgivande till att hedinsvvs.se lagrar de uppgifter som krävs för att behandla din beställning.

Du har rätt att få tillgång till dina personuppgifter som är registrerade hos oss. Enligt personuppgiftslagen krävs det att du skickar in en undertecknad begäran till:

Pontus Hedins VVS AB
Vivelgatan 8B
721 35 Västerås

Endast hedinsvvs.se har tillgång till dina uppgifter, och vi delar inte med oss av dem utan ditt uttryckliga samtycke, förutom i fall som krävs av lag.

Som kund hos oss kan du få e-postmeddelanden om din order, betalning eller annan kommunikation som rör ditt köp, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden från oss.

Vi skickar inte e-postmeddelanden från tredje part eller om produkter som inte är direkt relaterade till vår verksamhet. Du kan enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet.

 

Cookies

En cookie är en liten textfil som begärs av webbplatsen du besöker att sparas på din dator. Cookies används på nästan alla webbplatser för att ge besökarna tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie kan användas för att spåra en användares surfande på webbplatsen.

Vi använder cookies för att tekniskt hantera användarens aktiviteter på vår webbplats, inklusive inloggning och varukorgshantering. Om du inte accepterar cookies i din webbläsare kommer många funktioner på webbplatsen att vara otillgängliga.

Om du inte vill acceptera cookies kan du justera inställningarna i din webbläsare så att du antingen automatiskt nekar lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Dessutom kan tidigare sparade cookies raderas via webbläsarens hjälpinställningar. För mer information, se din webbläsares hjälpavsnitt.

 

Force Majeure

Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar som orsakas av Force Majeure-händelser. Force Majeure inkluderar myndighetsbeslut som negativt påverkar marknaden och produkter, såsom strejker, lockouter, myndighetsrestriktioner, energi- eller bränslebrist, transportproblem, skador orsakade av eld, vatten eller tekniska problem, eller något annat hinder som uppstår och ligger utanför vår kontroll. Om en sådan situation uppstår kommer hedinsvvs.se att meddela dig. I händelse av Force Majeure-händelser har både du och vi rätt att häva köpet, vilket ska bekräftas skriftligt via e-post.